Nitelikli öğretim elemanları, çizim, uygulama atölyeleri ve bilgisayar laboratuvarlarıyla, uygun mesleki bilgilerle donatılmış ön lisans düzeyinde öğrenci yetiştirmek amaçlı 2010-2011 Eğitim Öğretim yılında 1. Öğretim ve 2011-2012 Eğitim Öğretim yılında 2. Öğretim olmak üzere Türkiye’de ilk kez kurulan İç Mekân Tasarımı Programının hedefi ülke çapında yapılan araştırmalarla şu anda kalifiye eleman eksikliği olan işletmelere gerekli mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmektir.
Sanat ve Tasarım, toplumsal yaşamın temelini oluşturan kültür, tarihsel sürecin bir ürünüdür. İç Mekân Tasarımı da bu alanın içindedir. Günümüzde insanlar yaşadıkları mekânları estetik, fonksiyonellik ve teknolojiyi bir arada kullanarak kendi kültür ve geleneklerine ait özgün tasarımları geliştirmekte ve kullanmaktadır. Değişen tüketici ihtiyaç ve gereksinimleri; iç mekân tasarımı alanlarında faaliyet gösteren sektörde yer edinmek isteyen işletmelerin üretim sistemlerinde “alternatif sanat ve tasarım” ürünlerinin üretimini artırmaktadır. Kalite ve rekabetin oldukça yoğun yaşandığı, tüketici ihtiyaçlarının değiştiği günümüzde İç Mekân Tasarımı alanında istihdam edilecek bireylere kazandırılacak mesleki yeterlikler büyük önem kazanmıştır.
Bu özelliklere uygun mesleki bilgilerle donatılmış ön lisans düzeyinde öğrenci yetiştirmek amaçlı 2010-2011 Eğitim Öğretim yılında 1. Öğretim ve 2011-2012 Eğitim Öğretim yılında 2. Öğretim olmak üzere Türkiye’de ilk kez kurulan İç Mekân Tasarımı Programının hedefi ülke çapında yapılan araştırmalarla şu anda kalifiye eleman eksikliği olan işletmelere gerekli mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmektir. Mezun öğrenciler, Dgs sınavıyla fakültelerin dört yıllık bölümlerine geçiş yapabilmektedirler.
Dikey Geçiş Yapılabilecek Bölümler:
*Mimarlık
*İçmimarlık
*İçmimarlık Ve Çevre Tasarımı
*Geleneksel Türk El Sanatları
*Geleneksel Türk Sanatları
*El Sanatları
*Tezhip
iç mekan tasarımı